jom cuba tengok barang kat sini... ♬♬♬

Wednesday, February 10, 2010

inginkan kulit yang halus, putih dan gebu...??di sini saya berikan tipsnya..

❤ SwEEt PiNkY sToRy bY ❤ Ida Sazarina at 4:25 PM




semua wanita menginginkan kesempurnaan pada wajah...bahkan kini kaum adam juga inginkan kulit yang bersih..jadi dikesempatan ini I nak berkongsi sedikit sebanyak penyengetahuan yang I dengan u all...


ramai yang menggunakan pelbagai produk kecantikan demi mendapatkan kulit yang cantik..tetapi berapa ramai yang berjaya dengan percubaan itu??I ni pun dah cuba bermacam-macam produk..tapi hanya tia amelia sahaja yang sesuai..*hehehe~~sempat lagi I promote kan??



takde lah cantik mane pon kulit I ni..disebabkan dah jumpe produk yang sesuai..huhuhu~~tia amelia!!




walaupun banyak produk kecantikan di luar sana..jangan lupakan petua nenek moyang kita yang zaman berzaman..secara tradisional mungkin lebih mujarab..


Petua Kulit Licin
Petua untuk kulit kelihatan licin ialah, ambil tepung pulut dan campurkan dengan air. Sapukan pada wajah sebelum tidur dan cuci keesokkannya.

Petua Menghaluskan Kulit Wajah
Campurkan madu lebah bersama putih telur dan sapukan pada muka seperti masker dan biarkan kering lebih kurang 30 minit, kemudian bilas dengan air suam atau air basuhan beras.


Wajah Putih Gebu
Campurkan 5 sudu besar susu kambing dan campurkan sebiji putih telur ayam kampung kemudian maskerkan pada muka hingga kering.


ini pula amalan I setiap hari untuk menjaga kulit..

❤ minum air masak minimum 8 gelas setiap hari..selain mampu mengekalkan kelembapan kulit wajah..ia juga dapat melancarkan pembuangan toksin dalam badan..


❤ jangan sesekali tinggalkan rumah tanpa memakai pelindung UV pada kulit...sekarang ni lapisan ozon makin menipis..matahari tu terlalu terik..jadi..beringatlah..


❤ kurangkan pengunaan make up pada kulit wajah...yang ini penting!!!jangan setakat nak pergi kedai 20 tapak pun nak pakai compact powder..macam I selesa pakai baby powder jew..


❤ cuci muka sebelum tidur..jangan biarkan kulit wajah anda bernafas dalam lumpur semasa anda tidur...bagi la masa kulit anda untuk rehat dan bernafas dengan sempurna..


sekian tips dari pakar kecantikan yang tak cantik pun anda Cik Nana


4 ❤ SwEEt MeSSaGe 4 mY PiNkY HoMe:

NGoNgexz on February 10, 2010 at 4:53 PM said...

jeles tgk kulit u nana putih gebu gitu lor..auwww..hahaha...kulit ngexz ni sensitip gler nana..x leh sebarang pakai je naik je parasit yang tak diundang..benci tol

NaNaJoe on February 10, 2010 at 5:08 PM said...

❤ NGoNgexz ❤

muahaha~~ko perli aku ke ape ni ngexz??huhuhu~~tu ar dulu aku pon cam tu gak...tp nasib la ade produk yg memg btol2 sesuai ni..huhu~~

Mr Superman on February 10, 2010 at 8:03 PM said...

bgs2...skg ne kulit ko lg putih ker ape nana?

NaNaJoe on February 10, 2010 at 8:05 PM said...

❤ Mr Superman ❤

hurm...ni gambar latest aku la..xde la putih mane pon..huhuhu~~tp payah la nak sunburn..dulu kalo sunburn trok!!

Related Posts with Thumbnails
 

❤ sToRy bY tHe PiNkY LoVeR❤ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Best Gift ideas