jom cuba tengok barang kat sini... ♬♬♬

Thursday, March 18, 2010

..:: Shamsuddin Che Deraman, 41, menikahi Siti Nur Zubaidah Hussin, 11 ::..

❤ SwEEt PiNkY sToRy bY ❤ Ida Sazarina at 9:04 PM



alahai...ape nak jadikan dengan manusia zaman sekarang?? dunia nak terbalik ke??selepas bayi dijadikan bahan buangan sesuka hati..kini kanak-kanak pula yang dinikahi sesuka hati...wei!!! ko ingat perempuan ni bahan main-main kau ke???

mari tengok wajah si suami kepada kanak-kanak malang ini..



Tidak cukup menikahi budak berusia 11 tahun, Siti Nur Zubaidah Hussin, lelaki dikenali sebagai ‘Sudin Ajaib’ dikatakan turut merancang untuk mengahwini seorang lagi kanak-kanak.

Difahamkan, Sudin Ajaib yang turut menikahkan anaknya berusia 10 tahun dengan ahli jemaah, pernah memberitahu seorang rakannya dia mahu mengahwini seorang lagi kanak-kanak dari Ketereh, dekat sini.

Menurut isteri pertama Sudin Ajaib yang mahu dikenali sebagai Na, dia diberitahu secara ringkas oleh seorang rakan suaminya mengenai perkara itu.


Katanya, dakwaan itu bagaimanapun tidak dapat dipastikan kesahihannya kerana dia sudah tidak dapat berhubung suaminya yang kali terakhir berada di rumah mereka kira-kira jam 12 tengah hari pada 22 Februari lalu.


cuba kamu bayang kan, kanak-kanak umur baru 10-11 tahun yang dinikahkan bapa mereka hanya di dalam kereta, tanpa si mangsa...seingat saya ketika umur saya seusia mereka, masih bermain masak-masak, main kahwin-kahwin, main mak-mak ayah-ayah...sila mengaku kamu juga kan?? kalau kamu terlalu moden tak merasa kot main-main macam ni..semua tu seronok!!

tapi bagaimana dengan nasib kanak-kanak yang dinikahi ni??bapa mereka seperti memperalatkan anak sendiri..mereka baru nak merasa kehidupan kanak-kanak..inikan pula disuruh memikul tanggungjawab seorang isteri...aduh!!! sedangkan saya yang dah masak ranum patut berkahwin ni belum lagi bernikah...banyak lagi komitmen..hurm...kasihan la kanak-kanak ni wahai si tua bangka bapa...

pinky note:: kalau nak berita penuh sila ke sini dan situ


0 ❤ SwEEt MeSSaGe 4 mY PiNkY HoMe:

Related Posts with Thumbnails
 

❤ sToRy bY tHe PiNkY LoVeR❤ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Best Gift ideas