jom cuba tengok barang kat sini... ♬♬♬

Sunday, February 21, 2010

..:: resepi --> nasi goreng cili api Cik Nana ::..

❤ SwEEt PiNkY sToRy bY ❤ Ida Sazarina at 5:02 PM


wah macam pelik jew bunyi resepi tu kan??hehehe~~sebenarnye ni adalah menu ciptaan sendiri..hari ahad dengan kemalasan melampau ni..masak nasi goreng jew la selepas selongkar apa yang ada dalam fridge tu..huhuhu~~


sedap jew dihidangkan dengan ayam goreng tepung dan sosej goreng...nak belajar ke menu ni??ok la saya ajar k....




bahan-bahan:
bawang putih
bawang merah
cili api
ayam (potong kecil-kecil)
celery (sbbnak warna hijau)
carrot
baby corn
dried mushroom (rendamkam)
nasi(bahan utama ni)


cara-cara::
tumbuk bawang dan cili api
panaskan minyak tumis bahan-bahan tadi
tambahkan sedikit garam
masukkan ayam sehingga kecut
masuk sayur dan mushroom..
masukkan nasi anda..
sedia dihidang...


ringkas jew kan..tapi sedap la...(puji diri sendiri ni..)apa-apa pun tak membazir..guna apa yang ada sahaja..tak ada alasan kamu semua nak membazir k...saya suka makanan yang warna-warni kalau memasak...baru ada feel nak makan.hehehe~~


0 ❤ SwEEt MeSSaGe 4 mY PiNkY HoMe:

Related Posts with Thumbnails
 

❤ sToRy bY tHe PiNkY LoVeR❤ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Best Gift ideas